"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Surat Ketua Polis Perlis kepada Pengerusi Surau Tuan Guru Hj Rejab Supaya Tidak Membenarkan Mat Sabu Baca Khutbah Hari Raya Atas Faktor Keselamatan



Aris Awang 
BismillahirRahmanirRahim

Menjadi rutin beliau bila balik ke rumah mertua di Perlis sempena Aidil Fitri atau Aidil Adha setiap tahun akan diminta oleh masyarakat setempat menyampaikan khutbah raya, namun tahun ini difahamkan Ketua Polis Negeri Perlis mendapat arahan khas dari Ketua Polis Negara supaya Presiden Parti Amanah Negara tidak diizinkan berkhutbah.

Sebagai mematuhi arahan tersebut beliau tidak berkhutbah, cuma sekadar menyampaikan ceramah umum selepas khutbah pendek oleh Ustaz Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi.

Keterangan Gambar: Presiden Amanah sedang berceramah dan surat larangan khutbah dari Ketua Polis Negeri Perlis

3 ulasan:

Unknown berkata...

Jahilnya puak polis

Unknown berkata...

apa kelayakan mat sabu nk beri kutbah ..orng x amanah nk.beri nasihat..x boleh pakai..Kutbah kt Dapigs bolehlah..tahniah Ketua Polis Perlis atas larangan tu..

Unknown berkata...

apa kelayakan mat sabu nk beri kutbah ..orng x amanah nk.beri nasihat..x boleh pakai..Kutbah kt Dapigs bolehlah..tahniah Ketua Polis Perlis atas larangan tu..