"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

AWAS!!! PROJEK AKIDAH - SYIAH MELAYU


Maulana Muhammad Asri Yusoff

PROJEK AKIDAH - SYIAH MELAYU

PROJEK AKIDAH - SYIAH MELAYU

Bila bercakap tentang Syiah, mungkin anda terbayang Iran, Iraq & Syria
Sebenarnya mereka dekat dengan anda,
Mereka mungkin jiran anda, mungkin kawan anda, mungkin saudara mara anda
Mereka adalah bangsa Melayu yang beragama Syiah!

Video ini memaparkan personaliti Syiah Melayu, Hauzah Syiah, Aktiviti-aktiviti Syiah di Malaysia

BAGAIMANA UNTUK MENGENALI MEREKA?
Berhati-hati bila anda dapati mereka di sekeliling anda melakukan perkara berikut:

- Simbol2 agama Syiah dipamirkan
- Menepuk paha ketika solat
- Memperlekehkan dan memandang rendah sahabat2 nabi s.a.w
- Sering memuja dan memuji tokoh-tokoh Syiah seperti Khomeini, Hizbollah
- Sering menjama'kan Solat Magrib & Isya, Zohor & Asar
- Menyebut "Ya Ali" dan "Ya Husain" ketika ditimpa musibah
- Hanya memakan ikan bersisik
- Melewatkan berbuka puasa sehingga waktu Isya'
- Kaki tidak dibasuh tetapi hanya disapu semasa berwudhu'

ELAKKAN DARI TERJEBAK DENGAN SYIAH

* Kenali tokoh Syiah Malaysia. Mereka terdiri dari sasterawan, tokoh politik, pemimpin pelajar, profesor & pensyarah di IPT.

* Persiapkan diri dengan ilmu Islam yang sahih. Syiah akan memetik rujukan yang kononnya dari kitab Ahlus Sunnah wal Jamaah. Padahal rujukan itu mungkin tidak wujud atau ditafsir secara salah, sesuai dengan selera Syiah.

* Awasi kawan anda dan kawan anak-anak anda terutamanya di universiti dan kolej. Elakkan bergaul dengan rakyat atau pelajar Iran yang berfahaman Syiah.

* Bila berdebat dengan Syiah, jangan percaya apa yang dikatakan oleh pihak Syiah; kemungkinan besar mereka bertaqiyyah (menipu).

* Awasi buku-buku ‘Islamik’ yang dikarang oleh penulis Syiah seperti novel, cerpen dan sebagainya yang menyentuh syariat Islam dan sejarahnya kerana fakta-fakta akan diputarbelit dan dikelirukan.

* Elakkan makan minum, bergaul dan berurusan dengan mereka sebagaimana panduan dari hadis nabi

Tiada ulasan: