"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Buah zakar dibaham buaya


Florida – Seorang lelaki gelandangan hilang satu jari tangan, dua jari kaki dan satu buah zakarnya selepas dibaham seekor buaya ketika mandi di sebuah kolam di Port Charlotte, selatan Florida.

Fredric Iman, 68, berkata, dia memeriksa kolam itu bagi memastikan tiada buaya di dalamnya sebelum dia mandi di dalamnya pagi Isnin lalu.

Bagaimanapun, buaya sepanjang kira-kira tiga meter itu dikatakan turut memasuki kolam berkenaan tanpa disedari Iman.



“Saya pusing dan menumbuknya. Saya cuba melarikan diri tetapi ia menarik saya,” kata lelaki itu.
Dia akhirnya berjaya naik ke atas tetapi kerana tidak mempunyai telefon, Iman terpaksa berjalan kira-kira setengah kilometer untuk mendapatkan bantuan.

Seorang penduduk menelefonkan pasukan kecemasan dengan berkata: “Seorang lelaki berada di depan rumah saya, mendakwa dia dibaham buaya. Buaya itu memakan jari kakinya dan seluarnya kelihatan koyak.”

Iman dibawa dengan helikopter ke Hospital Lee Memorial, tempat dia dirawat kerana kecederaan serius tetapi tidak mengancam nyawa.

Dia hilang jari telunjuk, dua jari kaki dan satu buah zakarnya.

Walaupun Iman yang sudah 20 tahun hidup bergelandangan tidak mampu membayar kos rawatan, pihak hospital berkata, ia akan merawatnya sehingga pulih.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: