"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


SAINTIS TEMUI TEMBOK SETINGGI EIFFEL TOWER DLM LAUT APA DIDASARNYA MENGEJUTKAN RAMAI


June 30, 2017
Pulau Papua, Indonesia kaya dengan pelbagai sumber alamnya yang masih semulajadi ternyata menyimpan Misteri yang sangat menakjubkan dengan penemuan sekumpulan saintis ini.

Para Saintis pada mulanya menyelam di dasar laut untuk membuat kajian hidupan laut membawa kepada penemuan sebuah Tembok Lurus dalam laut di bahagian utara dari pulau besar ini. Terdapat struktur bangunan mirip beteng dengan panjang 110 Km dengan ketinggian 1860 meter serta lebar 1700 meter.

Dikenali juga dengan nama Jayapura Wall Northern, tembok raksasa yang tersembunyi di dasar laut utara Papua yang hingga kini masih menjadi misteri. Tidak ada seorangpun yang mengetahui sejarah tentangnya. maka yang menjadi pertanyaan adalah siapa yang membangunkan tembok tersebut, untuk apa tembok itu dibangunkan dan bagaimana cara membangunnya. Secara logik, pada zaman dahulu sangat susah untuk membangunkan sebuah bangunan dalam ukuran yang sangat besar.

Ada anggapan yang mengatakan bahawa tembok tersebut dibangunkan bukan oleh manusia, banyak dakwaan bahawa yang membangunkan tembok raksasa itu adalah kaum Nephylym atau dalam Islam disebut dengan Banu Amaliqoh yang hidup pada zaman nabi musa, atau raksasa yang dipercaya pernah hidup di bumi ribuan tahun lalu dan kini telah pupus. Banyak kerangka manusia raksasa ditemui dibeberapa tempat di dunia. Penemuan itu menguatkan fakta wujudnya manusia raksasa yang dikatakan legenda itu sebenarnya ada, baik pada zaman dahulu mahupun di era moden.

Pada abad ke-20, banyak penemuan tulang-belulang manusia raksasa di Rumania, namun, semua penemuan ini dirahsiakan. Hingga kini, banyak orang yang masih tidak percaya bahawa semasa peradaban prasejarah terdapat kehidupan manusia raksasa. Sebagaimana adanya orang raksasa jika dalam sains barat dibuat sebuah teori bahawa manusia berasal dari kera, jika manusia dari kera, maka raksasa pada zaman dahulu berasal dari mana? Padahal mereka sama-sama manusia, dan banyak dari fosil ini disembunyikan dan sedikit sekali informasi yang kita ketahui tentang ini.

Sebagai tambahan informasi, di dasar laut Jepun juga ditemui struktur bangunan yang dinamakan Yonagumi Monument berukuran raksasa. Tembok Raksasa Di Papua ini jika dilihat strukturnya lebih mirip dinding atau tembok kerana strukturnya yang lurus memanjang secara sempurna sepanjang 110 Km. Manakala didasarnya terdapat binaan seakan Konkrit seperti binaan tapak bangunan. Jika ini benar, jelas bangunan seperti ini tidak dibuat oleh peradaban manusia seperti contoh bangunan di abad moden ini saja seperti Menara Dubai tingginya baru mencapai 800 meter sedangkan dinding yang ditemui disebelah utara Pulau Papua mencapai tinggi 1860 meter.
http://kamiviral

Tiada ulasan: