"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bapa 71 tahun dibelasah anak, terima tujuh jahitan (Gambar)

NORJULIANA YAACOB
Mangsa mengalami kecederaan selepas ditumbuk beberapa kali.
YAN - Seorang bapa berusia 71 tahun menerima tujuh jahitan di kening sebelah kanan selepas dipukul anak lelakinya dalam satu kejadiaan di Kampung Belakang Masjid Sungai Limau, di sini, Rabu lalu.

Ketua Polis Daerah Yan, Deputi Supritendan Muhamad Halim Yatim berkata, kejadiaan berlaku pada jam 4.40 petang, ketika anak mangsa yang berusia 38 tahun sedang duduk di pintu belakang rumah.

Menurutnya, ketika itu mangsa mahu keluar rumah melalui pintu berkenaan untuk memberikan makanan kepada ayam dan meminta suspek (anak) supaya mengubah kedudukannya untuk memudahkannya dia keluar.

"Menurut mangsa, anaknya itu, tiba-tiba marah kerana tidak berpuas hati dengan teguran itu lantas bertindak bangun dan menumbuk muka mangsa beberapa kali.

"Mangsa yang sudah tua, tidak berani melawan tindakan anaknya itu, menyebabkan dia mengalami kecederaan di muka dan luka di kening sebelum mangsa ke Hospital Yan untuk mendapatkan rawatan.

"Mangsa kemudiaanya bertindak membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Yan berhubung kes terbabit," katanya.

Halim berkata, atas laporan mangsa, pihaknya bertindak menahan suspek di rumahnya dan hasil ujian air kencing mendapati suspek positif dadah.

"Suspek telah direman di mahkamah Majistret Yan dan kes disiasat di bawah Seksyen 323/18A," katanya.
-sinarharian

Tiada ulasan: