"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak 12 tahun empat kali dirogol teman lelaki ibu

SEORANG lelaki ditahan dua hari lalu atas dakwaan merogol budak berumur 12 tahun, anak perempuan teman wanitanya, empat kali sejak April lalu.

Ketua Polis Kajang, Asisten Komisioner Othman Nanyan berkata perbuatan itu diketahui apabila ibu budak berkenaan menjumpai diari anaknya yang mencatatkan butir-butir kejadian.

Dia kemudian bertanya kepada anaknya mengenai hal tersebut.

“Budak itu memberitahu ibunya dia dirogol empat kami. Kejadian berlaku antara April dan Julai.

“Dia juga memberitahu ibunya yang dia dicabul. Semuanya bermula ketika ibunya meninggalkan anaknya itu dengan teman lelakinya kerana ke China, April lalu,” kata Othman.

Menurut polis, mangsa merupakan anak bongsu daripada dua beradik, daripada perkahwinan ibunya sebelum ini.

Mereka bertiga tinggal serumah di kediaman wanita itu di Kajang Perdana, Kajang.

Othman berkata ibu itu selalu meninggalkan anaknya dengan teman lelakinya itu setiap kali dia terpaksa ke luar negara untuk urusan bisnes.

Susulan laporan polis, lelaki berumur 40 tahun itu, seorang pengurus sebuah syarikat swasta, diberkas.

Dia kini direman enam hari untuk membantu siasatan jenayah rogol terbabit.

Jika didapati bersalah, suspek boleh dikenakan maksimum 20 tahun hukuman penjara dan rotan. – 17 Ogos, 2017.

Tiada ulasan: