"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak 7 tahun lemas mandi di kolam taman tema air

Norzamira Che Noh
am@hmetro.com.my

Banting: Seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun lemas ketika mandi bersama kakaknya di kolam sebuah taman tema air dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kuala Langat Superintendan Ahmad Ridhwan Mohd Nor @ Saleh berkata, pihaknya menerima laporan memaklumkan kanak-kanak itu ditemukan tidak sedarkan diri dalam kolam berkenaan pada 1.28 tengah hari.

"Difahamkan kejadian berlaku ketika mangsa bersama kakaknya berusia lapan tahun bermain air di kolam itu sebelum orang awam memaklumkan bapa mangsa seorang daripada anak perempuannya tidak sedarkan diri.

"Mangsa kemudian dibawa ambulans ke Hospital Banting dan pihak hospital mengesahkan punca kematian disebabkan lemas," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 33 Akta Kanak-Kanak 2001 (Akta 611).

Tiada ulasan: