"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

80% Setuju Syarikat Konsesi Tamak


Sebanyak 80% bersetuju dengan dakwaan Menteri Besar Selangor bahawa syarikat konsesi air Selangor SYABAS dan Puncak Niaga tamak kerana meletakkan keuntungan 300% setahun.

Tan Sri Khalid membidas sikap tamak syarikat konsesi air di Selangor menjadi punca pembelian asset ditolak. Tan Sri Khalid menyatakan mereka mahukan pendapatan 300% setahun. Kalau kerajaan negeri menerima syarat mereka bererti rakyat Selangor yang terpaksa menanggung bebannya.

"Perniagaan apa yang dapat 300% setahun? Berjudi di genting pun lom tentu dapat keuntungan sedemikian," tegasnya.

Jumaat lalu, SYABAS dan Puncak Niaga Sdn Bhd telah memutuskan untuk tidak menerima tawaran kerajaan negeri Selangor dan telah menerima kritikan hebat dari rakyat Selangor kerana sikap tamak mereka.

Akibat dari campurtangan kerajaan Persekutuan yang menyebabkan kegagalan pengambil-alihan asset empat syarikat konsesi air mungkin akan menyebabkan kenaikan tarif air dengan mendadak dan pembatalan air percuma sebanya 20 meter padu.


 http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: