"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

WOW : ZAMBRY TAZKIRAH TIAP ISNIN DI SURAU SUK


IPOH (23 FEB) :- Sepertimana pernah dijangka sebelum ini, maka adalah dimaklumkan bahawa setiap Isnin, Dr Zambry akan sampaikan tazkirah dan mengimankan solat Zohor di surau bangunan SUK. Hanya hari Isnin, wajib bagi Zambry.

Sebelum ini tak pernah kedengaran pun Zambry berbuat demikian.

Mungkin Zambry cuba menyamai apa yang dilakukan hampir setiap hari oleh Dato Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaludin. Nizar juga boleh dikatakan setiap waktu sebelum solat Jumaat akan menyampaikan tazkirah di masjid-masjid. Harap-harap Zambry turut sama memberi tazkirah di masjid.


Saya amat berharap, surau SUK itu akan penuh dengan makmun apabila Zambry menyampaikan tazkirah. Yang pastinya Dr Rahman akan keluarkan arahan mewajibkan setiap kakitangan ke surau. Kalau tak,pasti surau akan kosong.

Harapan juga agar dua pelompat jarak jauh Adun Jamaludin Mohd Radzi dan Osman Jailu akan hadir ke surau kerana kelibat mereka berdua tidak pernah kelihatan pada apa jua waktu solat atau tazkirah di surau itu. http://anuarhashim.com/
                                                                                                                                         http://idhamlim.blogspot.com/

Tiada ulasan: