"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UNDANG UNDANG PILIHANRAYA SEMULA

Assalamualaikum,




Kemelut politk yang berlaku di Perak jelas menunjukkan bahawa peruntukan perundangan yang ada sekarang tidak mencukupi untuk menanganinya. Jelas di sini Malaysia memerlukan satu undang undang baru di peringkat persekutuan dan juga diguna pakai di peringkat negeri negeri.


Undang undang tersebut ialah apabila satu kerajaan hilang kepercayaan dewan terhadapnya, maka secara otomatis satu pilihanraya hendaklah diadakan untuk mendapatkan mandat baru.


Kalau itu tidak diadakan, kemelut seperti di Perak mungkin boleh berulang.                                                                                                                                                                                                                                                            
http://hamirdin.blogspot.com/

Tiada ulasan: