"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Barua-barua Pembangkang Di Pulau Pinang

Assalamualaikum wmbk Tuan Webmaster dan sekelian Muslim/Muslimat juga semua warga marhaen Malaysia yang dihormati ! 
 

Suatu masa dulu sebelum tsunami 8 Mac '08 , semasa Pulau Pinang dibawah kerajaan barisan rasuah BN , tertunggul wakil-wakil rakyatnya yang bermuka tebal lagi riak , dengan sombong juga angkuh memandang remeh semua teguran pembangkang atau pandangan awam , terutama dari parti karat biru yang konon lebih majoriti tapi bermenterikan seorang yang namanya seakan-akan buah yang sedap dimakan bila digoreng !

Sepanjang pemerintahan parti barisan rasuah di Pulau Pinang Melayu tidak pernah merasa jadi ketua menteri tapi sekadar yang dimonopoli sahaja iaitu sebagai gabenor atau yang dipertua , itu topik lain tapi yang patut diingati ialah kesombongan para wakil rakyat perasuah dan penyeleweng dalam kerajaan masa itu yang kebanyakkan dari umnoi sangat bongkak, walau hanya seorang sahaja wakil pebangkang  terpacak dalam dewan yang menjadi bahan buli dan terjahan bodoh mereka tapi siwakil pembangkang tetap bersedia menerima apa saja tohmahan atau ejekkan para pengampu umnoi itu semua .

Kebodohan mereka walau berlagak pandai dengan menyelinap segala projek, kontrak dan infra sesama mereka dan kroni sampai kontrak angkut sampah pun disapu mereka yang dalam parti busuk macam sampah juga ! Nasib baik sudah berlalu zaman angkut taik dengan lori dari tong ketong jika tidak sudah tentu umnoi akan sapu juga kerja ini .

Diantara kroni dan saudara mereka habis disapu apa saja yang boleh 'masuk fulus' dan 'buat duit' terutama dari parti umnoi/bn , berselindung disebalik berbagai agensi konon mahu membantu bumiputra mereka menyapu segala projek dibawah naungan parti bapak rasuah dari pusat , dari jenama Perda ,UDA sampailah pada apa kejadah lain-lain jenama yang dicipta karya agar mudah menyonglap tanpa dikesan BPR waktu itu , itu pun jika mahu dikesan tapi almaklum saja BPR dibawah siapa ?

Berbagai penipuan dari penyelewengan tanah-tanah, dana-dana untuk bantuan tsunami dan mangsa kesusahan ,bantuan untuk mangsa bagi perumahan yang musnah oleh tsunami yang berada dibawah berbagai agensi . Jabatan-jabatan seperti MPPP,MPSP, MAIPP, pejabat kebajikan masyarakat,pejabat tanah serta lain-lain agensi yang bersangkutan semua dibawah telunjuk parti rasuah yang dikendalikan oleh pakar-pakar rasuah dan penyelewengan, yang tidak patut dapat bantuan diberi kerana kroni dan sanak saudara tapi yang berhak dinafikan , banyak kejadian penyelewengan berlalu tanpa dikesan dan dipedulikan walau ada laporan.

Masih ingat bagaimana puak umnoi dengan kerjasama MAIPP juga MPPP mahu menyeleweng tanah wakaf Kampong Makam Tuan Haji Kassim di Jalan Datuk Keramat ? Itu hanya satu contoh dari berlambak-lambak penyelewengan parti umnoi yang mendabik dada konon pembela Melayu Pulau Pinang , selama lebih lima puluh tahun apa ada pada Melayu Pulau ini ?

Barua -barua penyamun ini semua dari parti umnoi/bn tanpa malu konon bersalak kalahkan anjing didepan Komtar sikit masa dulu konon pejuang memperahankan hak Melayu tapi apa yang tinggal pada Melayu Pulau Pinang lagi ? Nasib baik umnoi /bn kalah dalam pemerintahan di Pulau Pinang jika tidak baki tanah-tanah orang Melayu yang sekangkang babi di Balik Pulau pun akan menyaksikan kehakisan oleh ketamakan puak-puak dajal yang mengaku Melayu Islam konon . Seperti kini terjadi di Jelutong, Batu Uban ,Sungai Nibung dan lain2 perkampungan asal Melayu !

Ingat lagi bagaimana bapak segala rasuah anak hantu toyol yang dari Selangor turun menyalak macam anjing gila didepan rumah Karpal Singh dengan FRU buat-buat bodo dan pekak ?  Konon mahu tunjuk jaguh pembela Melayu dan hak Raja-raja juga Islam tapi parti mereka juga yang me'natangkan raja ' di Terengganu ,yang hingga saat ini senyap sepi selepas siasatan oleh PDRM ! Susahkah mahu ambil tindakan atau PDRM takut pada umnoi/bn yang jadi tuannya ? Lebih baik PDRM tukar unifom hanya pakai cawat saja !

Berbalik pada barua-barua yang dulu mengejek wakil pembangkang yang waktu itu terkonteng-konteng seorang diri (wakil DAP dari Sungai Puyu) kini sudah terbalik 'court' dimana barua-barua ini semua kini jadi anjing-anjing disebelah sana sebagai pembangkang pula ! Amat melucukan lagi mereka tanpa malu atau tanggung malu lebih dari wabak flu babi kini berketuakan seorang dari pembelot dan penyeleweng tersohor Melayu sebagai ketua pembangkang ! Barua inilah yang terkenal sebagai mamat sub-con pengkritik kuat PKR juga PAS yang sangat tidak disenanginya, kini lihatlah dirinya sudah jadi anjing pecacai kurap umnoi/bn ingin tunjuk sebagai 'jaguh' yang seperti anjing yang ekor tersepit dicelah kangkang !

Bila ejekkan dulu berulang pulak pada batang hidungnya sebagai pembangkang maka adakah masih ingat lagi bagaimana semasa dulu ! Dulu duduk ditempat pemerintah kini ditempat bertentangan diejek-ejek macam kera duku ! Allah SWT amat pengasih dan penyayang lagi maha adil, sezalim-zalim insan bergelar manusia patut mengambil iktibar akan kejadian ini untuk renungan demi kebaikkan atau mungkinkah akan jadi lagi teruk barua yang tidak sedar diri ini ?

Kini pembangkang dari wakil umnoi/bn parti karat taik rasuah di Pulau Pinang patut sedar diri dan berkhidmat sebaik mungkin dan jujur sebelum ditolak terus oleh tsunami yang lebih besar akan datang  , terutama pada ketua pembangkang umnoi/bn kini yang sangat angkuh dan sombong lagi khianat satu masa dulu !

Wassalam

 Kini masa untuk ubah kerajaan kelentongan !

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar 
 

Oleh: jingoza 
amuraria-alikram.blogspot


Tiada ulasan: