"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis Akan Panggil Menteri Untuk Bersembang-Sembang / PKFZ

JeeBon

SPRM pulak macam mana? Tak mahu buat rumah terbuka jugak ker panggil menteri sembang-sembang macam Khir Toyo hari tuh? Menteri Pengangkutan Datuk Seri Chan Kong Choy hari ini menafikan wujudnya penyelewengan dalam pelaksanaan projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) yang menelan belanja RM4.6 bilion

Beliau yang menjelaskan perkara itu turut menolak dakwaan bahawa projek berkenaan merupakan satu kegagalan

Chan dalam jawapan bertulisnya kepada soalan Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini menjelaskan kos keseluruhan PKFZ itu antara lain termasuk kos pembelian tanah (RM1.807 bilion).Menteri disiasat kes kertas kabinet bocor

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata menteri kabinet adalah antara individu yang akan dipanggil bagi memberi keterangan berhubung kes penyiaran dan penyebaran kertas kabinet mengenai isu Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) di Malaysia Today baru-baru ini.

Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan siapa atau berapa menteri yang akan disoal untuk mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab mendedahkan dokumen sulit itu yang membabitkan Akta Rahsia Rasmi (OSA).

"Polis akan memanggil mereka yang dipercayai terlibat termasuklah menteri," katanya kepada pemberita selepas selesai melawat ibu pejabat polis daerah (IPD) Ampang Jaya hari ini.

Kertas kabinet mengenai PKFZ itu disiarkan di sebuah laman web didakwa sebagai memorandum daripada menteri kewangan berhubung PKFZ yang tertakluk kepada OSA.

Musa bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai isu itu kerana bimbang ia akan mengganggu siasatan.
-bloglistpolitik.blogspot-

Tiada ulasan: