"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jamil Khir: Kita tubuhkan IFC!

dewa
"Nak kata kurang bijak pun boleh, tetapi istilah bodoh bangang merupakan istilah yang paling tepat untuk merujuk kepada cadangan psiko UMNo ini. Ketika PAS menyeru kepada dialog antara agama, akhbar the Star menyiarkan kenyataan Jamil Khir yang menuntut agar IFC yang ditentang keras oleh umat Islam dibenarkan! Keratan akhbar disertakan.

The Star, 18 January 2010 Minister: Not too late to set up council

ALOR SETAR: It is not too late for the Government to consider setting up an inter-faith council if it can help resolve issues of religious significance, said Minister in the Prime Minister’s Department Senator Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Jamil Khir, who is in charge of Islamic affairs, said he supported the idea for such a council as it would help cement a sense of mutual understanding over religious matters.

“There are various ethnic groups in the country and if everybody understand each other’s sensitivities, then there won’t be any misunderstanding,” he said after an investiture ceremony held in conjunction with the Sultan of Kedah Sultan Abdul Halim Muadzam Shah’s 82nd birthday celebrations here yesterday."

Bodoh pun padan padan la. Dialog antara agama memang dianjurkan oleh Islam sebagai cara dakwah. IFC atau Interfaith Council pula ditentang keras kerana IFC/Suruhanjaya Antara Agama akan menghilangkan pelaksanaan Islam kerana IFC memperjuangkan murtad dan kebebasan mutlak beragama. Dengan adanya IFC, kedudukan Islam turun taraf dari agama rasmi menjadi salah satu antara agama-agama di Malaysia.

Masih teringat kenyataan Ustaz Badrul Amin yang mengatakan dirinya lebih rela mati dari melihat IFC dibenarkan. Sila baca balik tuntutan-tuntutan IFC sebelum ini.

Kalau macam nilah kualiti agamawan UMNO, tak peliklah ahli bawahan rosak habis!

Tiada ulasan: