"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Aduan tatatertib pada sarjan 'peras ugut'

Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan NGO hak asasi Suara Rakyat Malaysia (Suaram) membuat laporan tatatertib terhadap seorang anggota polis yang didakwa bersubahat dalam kes pemerasan seorang kontraktor.

Setiausaha agung PSM S Arutchelvan membuat laporan tersebut di ibu pejabat polis di Bukit Aman, Kuala Lumpur hari ini.

Mereka mendakwa, seorang anggota berpangkat sarjan di sebuah balai di Kajang terlibat dalam pemerasan tersebut.

Sebelum itu, Arutchelvan menyerahkan memorandum berhubung perhubung perkara yang sama kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hasan.
Memorandum tiga halaman itu antaranya menuntut pengadu kes tersebut diberikan perlindungan dan jaminan keselamatan ekoran dakwaannya itu.

Pengadu, isteri dan seorang anaknya turut hadir.

Sehingga jam 11.45 pagi ini, Arutchelvan dan 'mangsa' masih belum selesai mengadukan perkara tersebut.

Tiada ulasan: