"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sheikh Yusuf Al-Qaradawi Akan Menyertai Konvoi Keamanan II

Buletin Online
http://buletinonline.net/images/stories/berita28/sheikh-yusuf-al-qaradawi-freedom-flotilla.jpgPengerusi Kesatuan Cendekiawan Muslim Antarabangsa (IUMS) telah mengumumkan bahawa beliau akan mengambil bahagian dalam konvoi laut seterusnya yang cuba untuk mematahkan pengepungan Gaza.

Syeikh Yusuf al-Qaradawi menegaskan bahawa ia akan menyertai Armada Kebebasan II (Freedom Flotilla II) dan memberikan sokongan lain untuk usaha misi bantuan damai kemanusiaan, baik melalui laut atau darat.

Dalam pidato pada pembukaan sidang umum ketiga IUMS di Istanbul, Syaikh al-Qaradawi menekankan peranan sarjana Muslim dalam menangani masalah yang dihadapi bangsa Islam, dan menegaskan kembali bahawa Kesatuan bergerak dalam mengatasi cabaran tersebut, "kadang-kadang secara terbuka, kadang-kadang diam-diam di latar belakang ".

" Kesatuan akan memberikan sumbangan secara efektif Allah bersedia untuk Kebebasan armada II dan akan terus mengeluarkan kenyataan untuk waspada dan memperingatkan negara Islam sampai sembuh haknya di tanah para nabi, "katanya.

"Kesatuan Cendekiawan Muslim Antarabangsa," lanjut Syeikh, "telah memberikan perhatian kepada semua isu utama yang dihadapi umat Islam." Berfokus pada kali pada isu teras, iaitu Palestin dan Baitulmuqaddis, tidak terganggu dengan IUMS dari situasi di Somalia, Kashmir, Iraq dan Afghanistan yang saat ini ditempati oleh AS dan masalah lain, ia menambah. - MEM

Sheikh Yusuf Al-Qaradawi Akan Menyertai Konvoi Keamanan II

Tiada ulasan: