"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua pelanggan urut lari bogel

KUALA LUMPUR: Dua pelanggan lelaki cuba melarikan diri dalam keadaan berbogel selepas pusat urut dikunjungi mereka di Jalan Kuchai Lama, di sini, diserbu malam kelmarin.

Bagaimanapun, tindakan mereka itu gagal selepas ditahan sepasukan polis dari Cawangan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Bukit Aman, kira-kira jam 11.30 malam. Premis yang dipercayai berselindung di sebalik papan tanda sebuah pusat kesihatan dan refleksologi itu baru beroperasi beberapa bulan lalu dan mewajibkan pekerjanya mengenakan pakaian mencolok mata bagi menarik pelanggan.

Jurucakap polis berkata, bayaran RM100 dikenakan kepada pelanggan bagi urutan badan dan kaki manakala tambahan RM50 dikenakan bagi mereka yang inginkan urutan batin.

“Premis terbabit beroperasi dari jam 10 pagi hingga jam 12 tengah malam.

“Premis itu didapati diubah suai menjadi beberapa bilik kecil yang dilengkapi tilam,” katanya.

Katanya, dalam serbuan itu juga, enam wanita termasuk penjaganya yang berusia 27 hingga 39 tahun ditahan kerana tidak mempunyai permit kerja dan dokumen sah.

Menurutnya, mereka terdiri daripada seorang warga Indonesia, seorang warga Thailand dan empat warga China.

Katanya, semua mereka memiliki pasport, tetapi menyalahgunakan pas lawatan sosial yang diberikan dengan bekerja sebagai tukang urut.

“Mereka disiasat mengikut Seksyen 39 (b) Akta Imigresen,” katanya.
-hmetro-

Tiada ulasan: