"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lagi remaja terlibat dalam rompakan ditembak mati

Seorang remaja bersenjatakan parang mati ditembak oleh seorang bekas mandur estet dalam satu cubaan merompak di Sungai Way di Petaling Jaya pagi ini.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, ACP Khaw Kok Chin, berkata remaja berusia 17 tahun itu sebelum itu telah mengugut pambantu rumah mandur itu supaya menyerahkan wang.

"Ketika itu bekas mandur berkenaan ternampak remaja terbabit lalu mengambil senapang patah dan melepaskan dua tembakan semasa remaja itu cuba menyerangnya," katanya kepada pemberita di Petaling Jaya hari ini.

Khaw berkata, dalam kejadian 9.40 pagi itu, tiga anggota keluarga bekas mandur itu berada di rumah.

Katanya, remaja itu dipercayai datang bersama empat rakannya berumur antara 17 dan 20-an untuk melakukan jenayah itu.

"Tiga daripada mereka menunggu dalam sebuah kereta mewah manakala seorang lagi menunggu di luar rumah ketika remaja itu memasuki rumah.

"Remaja itu terkena satu das tembakan di tulang rusuk manakala rakan-rakannya sempat melarikan diri," katanya.

Polis sedang mengesan semua mereka.
-Bernama-

Tiada ulasan: