"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Liwat 2, Najib dan Rosmah Tidak akan hadir di Mahkamah

mohdnoorawang

KES LIWAT 2 (KONSIPIRASI UMNO DAN KERAJAAN BN.)


Mahkamah Tinggi Kula Lumpur membenarkan permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim ( kes liwat 2 Anwar dan Saiful) menemu bual 15 saksi termasuk PERDANA MENTERI DATUK SERI MUHD NAJIB RAZAK DAN ISTERNYA DATIN SERI ROSMAH MANSOR.

Cubaanda renung seketika apa kata Hakim Datuk Mohamad Zaibidi Mohd Diah:-
"PIHAK PEMBELAAN (ANWAR) MEMPUNYAI HAK UNTUK MENERUMAH SAKSI", BAGAIMANAPUN, TERPULANG KEPADA SAKSI SAMA ADA MEREKA MAHU DITEMUI-BUAL ATAU TIDAK DITEMUI BUAL".

Jawapannya dan soalan telah terjawap oleh hakim berkenaan!. Keputusannya Datuk Najib dan isterinya Datin Rosmah Mansor tidak akan hadir di mahkamah untuk ditemui bual oleh peguam Anwar dalam kes liwat 2.

Najib dan Rosmah serta sebahagian dariapda 15 saksi yang lain juga tidak akan hadir untuk ditemui bual dengan alasan tidak ada sapina dari mahkamah atau pehak polis.

Mengapa pehak mahkamah atau hakim bicara kes liwat 2 tidak mensapinakan Najib dan Rosmah dan 15 saksi yang lain semasa perbicaraan berlangsung?.

Anwar diperintahkan membela diri (16 Mei ) selepas mahkamah memutuskan Mohd Saiful Bukhari Azlan pengadu dalam kes liwat, adalah saksi bercakap benar.

Jelas satu konsipirasi untuk memenjarakan Anwar dengan kes liwat 2 yang dirancang oleh pehak tertentu, Peluang Anwar bebas teramat tipis atau tiada langsung, Kerajaan BN/UMNO dan PM Najib akan ulang cetak peristiwa Liwat 1 arahan Tun Mahathir.

Pilihanraya yang ke 13, BN/UMNO dan Najib tidak mahu Anwar bertanding dan bebas bergerak di bumi Malaysia. Tempat Anwar dipenjara batu.

Ayuh kita rakyat Malaysia Anwar tetap bersama kita. Kita tumbangkan BN/UMNOORU 13.

1 ulasan:

bentolo berkata...

reformasi...hidup anuar...