"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lahad Datu: Misi Najib pertahan Putrajaya dengan darah bermula?

MiLoSuaM
KITA digemparkan dengan berita berlakunya pertumpahan darah di Lahad Datu, Sabah apabila tentera yang dikatakan dari Kesultanan Sulu menceroboh Negeri Sabah dan berlaku pertempuran sehingga mengorbankan nyawa beberapa anggota pihak berkuasa.

Mesej penting dalam krisis pertumpahan darah di Sabah ini ialah, jika Negeri Sabah bergolak, pertumpahan darah berlaku, maka darurat akan diistiharkan. Pilihanraya Umum ke 13 tidak akan dapat dilaksanakan di negeri itu.

Masih ingat seruan Najib Razak dalam Himpunan Agung Umno 2010 yang lalu? Lihat baik-baik, Najib telah menghantar mesej yang sangat jelas menyeru pelbagai pihak yang menyokongnya untuk mempertahankan putrajaya (kuasa) dengan darah.

"Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!" - Najib Razak, Perhimpunan Umno, 24 Oktober 2010Utusan
Baru-baru ini dalam satu ucapannya di malam menjelang Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112, Datuk Lajim Ukin yang menyertai KEADILAN berjanji bahawa Negeri Sabah akan menyumbangkan 18 buah kerusi parlimen untuk membantu kemenangan Pakatan Rakyat menawan putrajaya.

Ini merupakan mesej jelas kepada Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak, bahawa kuasanya akan berkubur dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti. Jawatannya sebagai Perdana Menteri akan hanya tinggal sejarah.

Kerana kuasa, jangan kata nyawa anggota keselamatan, nyawa ibu sendiri pun sanggup dikorbankan. Lihat sejarah yang belaku dalam dunia, demi kuasa dan kedudukan, manusia sanggup buat apa saja. Adakah Barisan Nasional akan melepaskan kuasa dengan mudah selepas memerintah Malaysia lebih 50 tahun? Jawapannya TIDAK!

Lihat baik-baik, rentak blogger-blogger Umno termasuk media arus perdana kawalan mereka, belum apa-apa, belum ada sebarang siasatan, mereka telah menuduh Anwar Ibrahim sebagai dalang pertumpahan darah di Sabah.

Namun, siapa sebenarnya yang menyeru penyokongnya agar mempertahankan kuasa dengan darah dan nyawa kalau bukan Najib Razak sendiri?

ReJaM© "Kerana kuasa, nyawa anggota keselamatan dikorbankan... "

Tiada ulasan: