"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

5 anggota PDRM terbunuh, 2 penceroboh maut.

mohdnoorawang
Berita terkini dalam akhbar arus perdana melaporkan 5 anggota PDRM terbunuh dan 2 pencerobih terbunuh dalam serangan hendap di Semporna Sabah.
Menjadi tanda tanya mengapa pehak keselamatan kerajaan Malaysia mengambil tindakkan yang amat perlahan terhadap penceroboh dari Filipina/tentera sulu. Jangan membiarkan nyawa anggota keselamatan/PDRM dibunuh dengan senang oleh penceroboh.

Macam ada sesuatu drama atau perkara yang mahu ditonjolkan dalam isu penceroboh rakyat Filipina/tebtera sulu semporna atau Lahad datu sbah. Jnagan mengadai nyawa PDRM hanya untuk membina isu dan mereka isu demi mempertahankan BN/UMNO Sabah menjelang PRU13.

Sepatutnya KPN dan Hisyahmudin menteri dalam negeri srah sahaja kepada angkatan tentera Malaysia (ATM) untuk menyelesaikan isu tersebut agar tidak berpenjangan dan lagi banyak nya PDRM yang tidak berdosa terbunuh dalam serang hendap atau operasi tersebut.

Najib Razak seharus bertindak denganpantas jangan membiarkan anggota PDRM bertambah bilangan baharulah hendak bertindak secara ketenteraaan. Jika peristiwa Memali pehak PDRM atau pehak keselamatan Malaysia terus menyerang membabi buta terhadap penduduk Memali selepasa memberi amaran.

Mengap pula PDRM tidak bertindak seperti menyerang hendap penduduk Memali yang tidak berdosa ?. Jelas Najib Razak dan BN/UMNO Sabah dan menjadikan isu pencerobohan di Semporna dan Lahad Datu sebagai penyambung hayat atau talian hayat atau modal PRU13 sebagai isu menghemtam pakatan rakyat .

Najib Razak dan pemimpin UMNO/BN pusat serta BN/UMNO Sabah cuba mengaitkan isu pencerobohan tentera sulu di Sabah dengan parti pakatan rakyat terutama PKR dan DAP. Ini kerja bodoh dari kerajaan BN/UMNO. Jangan membiarkan anggota PDRM terbunuh dalam situasi yang boleh menjerat BN/UMNO.

Pendapat kami tindakkan Najib Razak mengheret isu pencerobohan tentera sulu/Filipina Di Lahad Datu dan Semporna dan begitu juga pemimpin BN Sabah dikaitkan dengan parti pakatan rakyat adalh satu kerja bodoh dan tolol.

Serah sahaja kepada ATM dan selesai dengan kekutan ktumbukan tenytera Malaysia yang terlatih, jangan jadikan modal politik murahan dengan tujuan untuk mendapat simpati pengundi di Sabah.

Dari kaca mata dan risikan politik Sabah bakal menjadi penentu berkuasanya semula kerajaan BN/UMNO PRU13. Dengan adanya isu "tentera Sulu" menceroboh Lahad Datu dan Semporna BN/UMNO Sabah dan Kuala Lumpur boleh menjadi isu dan propaganda disebalik isu yang berlaku sekarang.

Serah sahaja kepada ATM dan tamatkan pencerobohan oleh tentera sulu yang mumgkin direka dan dicipta oleh BN/UMNO Sabahdan didalangi oleh Najib razak untuk mendapat simpati pebgundi dan menuduh pakatan rakyat terlibat dalam isu tersebut.

Tiada ulasan: