"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pilihanraya umum ke-13 sebelum 25 MEI 2013

mohdnoorawang
Disaat ini tiada satu tarikh yang benar benar tersebar bila dewan dibubarkan dan bila tarikh hari mengundi. Pilihanraya umum ke-13 sungguh unit. Najib Razak sebagai perdana menteri Malaysia paling berani kerana berkuasa sehingga kegarisan waktu penat tempuh 5 tahun genap.
Namun ada berapa andian politik BN/UMNO dan Najib Razak yang menjadi keliru dan tidak terjadi.
1- peristiwa tentera sulu menceroboh Lahad Datu. Peristiwa besar disekat segala maklumat dan apa yang berlaku. PDRM diberi kuasa sepenuhnya untuk mengeluarkan sebarang maklumat dan arahan kepada ATM.

2-Rata rata yang mengamuk di Lahad Datu dalah orang pendatang dari Sulu atau penduduk Filipina yang ada kad pengenalan warna biru atau dua warga negara.

Pendehan Deepak dan PI Bala menghantui Najib Razak

Terkini Ayah Saiful kisah Liwat 2 membuat pengakuan adalah satu konspirasi oleh Najib Razak dan pegawainya.

Kesimpulannya. Pilihan raya umum ke-13 akan berlaku berasingan dengan Sabah/Sarawak dan semenanjung.

Dewan dibubarkan sekitar bulan March ini dan Hari mengundi di Semenanjung Malaysia bulan Mei 2013 sebelum cuti pertengahan tahun.

Namun mungkin Najib Razak melanjutkan tarikh pilihanraya umum atau dan membuburkan dewan atas nasihat YDP Agong memandangkan keadaan negara sekarang tidak aman dan tenteram. Atas kepasti perdana meteri boleh memberi nasihat beracun kepada ketua pemerimtah.

Jika berlaku PRU13 bulan Mei 2013, Sabah dan Sarawak akan diasingkan dari Semenanjung Malaysia. Terutama Negeri Sabah.

Kita tunggu dan lihat Najib Razak berlakun untuk mempertahankan BN/UMNO.

Tiada ulasan: