"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rupanya Najib janji penempatan untuk tentera Sulu di Sabah?

MiLo SuaM
SEBELUM ini heboh kononnya Anwar Ibrahim dikatakan sebagai dalang menyebabkan berlakunya pertumpahan darah di Lahad Datu Sabah.

Media arus perdana kawalan Umno menyebut laporan media Filipina kononnya memetik sumber risikan mendapati ada pihak tertentu yang dikatakan rapat dengan Anwar Ibrahim telah berjumpa dengan Nur Misuari.

Kali ini, portal berita Filipina mb.com.ph memetik kenyataan secara terbuka oleh Nur Misuari sendiri yang mendakwa Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia ada menjanjikan tanah atau penempatan di Sabah kepada tentera Sultan Sulu mb.com.ph.
Nampaknya pendedahan ini menjelaskan mengapa tentera Kesultanan Sulu sebelum ini dibiarkan sahaja melepasi sempadan Sabah meskipun lengkap dengan senjata yang merbahaya dan boleh mengancam nyawa.

Malah Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Tun Hussien sendiri mengistiharkan mereka bukan pengganas. Bawa senjata merbahaya dan menceroboh sempadan dan kedaulatan negara, tapi dikatakan sebagai bukan pengganas? Rupa-rupanya ada perjanjian syaitan yang disembunyikan.
Hasil risikan kata Menteri, mendapati penceroboh yang lengkap dengan senjata merbahaya ini bukanlah pengganas, maka mereka dibiarkan sahaja masuk ke Sabah.

Oleh kerana mempercayai sumber risikan inilah akhirnya ramai anggota keselamatan kita terkorban. Risikan jenis apakah ini? Hishamuddin Tun Hussien mesti letak jawatan kerana mengabaikan keselamatan negara, membiarkan tentera musuh masuk ke Negeri Sabah.

Malah mengistiharkan tentera musuh sebagai bukan pengganas dan menggambarkan mereka tidak merbahaya. Akibatnya ramai anggota keselamatan kita sudah terkorban!

ReJaM© "Letak jawatan sebelum lebih ramai rakyat kita terkorban! "

Tiada ulasan: