"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Merajuk Buat Apa Salih Yaacob- Tibai La Lagi Kot Dapat Gelaran Datuk

Blog WartawanLamanReformasi
DALAM BANYAK BANYAK VIDEO PELAKON HANDALAN NI SI NABIL, . JADI KALAU SESIAPA YANG RASA BERTANGGUNGJAWAB NAK BOIKOT SI NABIL, . ELOK ELOK HANTAR MESEJ AWAL AWAL DIA SUDAH LEBIH......

NAK CARI MAKAN PUN BUAT LAWAK MURAHAN YANG SUDAH TENTUNYA MENYENTUH HATI BANYAK RAKYAT. TAK BACA KA APA KA DEPA NI. TAK BUAT KAJIAN KA APA KA ?

MUDAH SAJA .. HANTAR PADA PENGARAH, PENERBIT,STESEN TV....... MANA-MANA YANG AMBIL DIA BERLAKON, PESAN KE ANAK-ANAK, CUCU CICIT, MAK BAPAK, TOK NENEK, SELURUH PENDOKONG KEADILN SEMUA BANGSA SUPAYA JANGAN AMBIL DIA BERLAKON. SEMUA TAK LAKU......

BAGI DIA BERLAKON HARI-HARI DENGAN PENERBIT BERSIRI BANGKANG DARI LONGKANG......

Siri Bangkang dari Longkang turut membarisi pelawak Afdlin Shauki, Sathiya, Harun Salim Bachik, Adlin Aman Ramlie, Sharifah Shahira, Harith Iskander, Douglas Lim, dan Johan Raja Lawak yang menyentuh pelbagai isu semasa termasuklah isu Buku Jingga, Gaji Minimum, dan BERSIH.

Penyampai radio, pelawak serta pengacara terkenal, Salih Yaacob, 52, dilaporkan oleh Utusan Malaysia mengambil keputusan untuk menarik diri daripada dunia hiburan ekoran penyebaran sketsa pendek berjudul Buku Jingga di laman YouTube.

Sketsa tersebut merupakan satu daripada video yang diterbitkan dalam siri Bangkang dari Longkang.

Sketsa pendek berdurasi kira-kira tiga minit yang memaparkan situasi di sebuah ceramah parti politik itu turut disertai seorang lagi rakan pelawaknya, Nabil Ahmad.

Kesannya, Salih mendapat kritikan meluas daripada pihak penyokong parti pembangkang, bahkan stesen radio Sinar FM turut diugut untuk diboikot.

"Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat.

"Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi terlibat dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

TENGOK HEBATNYA SI NABIL BEDAL PAKATAN. KALAU NAK CARI MAKAN KUTUK PAKATAN, BUATLAH MACAM KARTUNIS ZUNAR. HARI-HARI KUTUK BN/UMNO DAN MENGHASILKAN KARYA KARTUNIS POLITIK YANG PROLIFIK. BELAKON HARI-HARI BUAT VIDEO HARI-HARI KUTUK PAKATAN. BARU PROFESIONAL.

Siri Bangkang dari Longkang turut membarisi pelawak Afdlin Shauki, Sathiya, Harun Salim Bachik, Adlin Aman Ramlie, Sharifah Shahira, Harith Iskander, Douglas Lim, dan Johan Raja Lawak yang menyentuh pelbagai isu semasa termasuklah isu Buku Jingga, Gaji Minimum, dan BERSIH.

LAKU LAGI KA NAMA-NAMA YANG DISEBUT NI

Tiada ulasan: