"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Panas..!!! Pendedahan Rakaman Video Penderaan Di Sabah

Orang Ni

Lokasi didalam sebuah hutan dan dari segi loghat bahasanya dipercayai dari Sabah.

Sebuah klip video yang dimuat naik dilaman youtube 4:58 bertajuk "Panas..!! Video Pelajar Orientasi Di Buli Hebat..??"

"Kalau kau jumpa senior.. apa kau mau buat..??" disusuli pelempang dari seorang budak perempuan berbaju kuning kepada seorang budak lelaki yang dipercayai pelajar baru. Turut kelihatan seorang budak lelaki berbaju jersi bola Harimau Malaya dilempang oleh seorang pelajar lelaki berbaju merah.

Beberapa orang pelajar lelaki dan perempuan dipercayai pelajar baru kelihatan berlumuran lumpur, tak ubah seperti tawan perang yang sedang disiksa. Mengapa dan kenapa mereka ini diperlakukan begitu tidak dapat dipastikan, tapi menurut sumber dikatakan ialah program oreintasi pelajar UiTM Sabah.

Aksi laku pelajar yang membuli dan membelasah pelajar baru ini tak ubah seperti samseng. Beginikah anakbangsa yang bakal menjadi pelapis pemimpin tanahair..?? Mereka ini semua dari pusat pengajian tinggi, tapi perangai macam manusia primitif yang tiada tamadun.

Ini bukan video tawanan militan sulu terhadap penduduk Sabah, tetapi rakaman curi program oreintasi pelajar UiTM Sabah...

Tidak salah memberi pengajaran atas kesalahan pelajar baru...tapi bukan macam samseng tiada otak..!!!

Tiada ulasan: