"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


Kisah budak 3 tahun jaga ibunya yang terlatar di hospital jadi perhatian (video)

Kisah budak 3 tahun jaga ibu jadi perhatian
Qianqian menjaga ibunya sendiri termasuk dengan memberi makan dan minum.
HENAN - CHINA. Qianqian, kanak-kanak berusia tiga tahun menjadi perhatian netizen di China selepas dia dilaporkan menjaga sendiri ibunya yang terlatar di hospital akibat kemalangan September lalu.

Ibunya, Wang Huixian patah beberapa tulang akibat kemalangan tersebut tidak mampu bergerak dan hanya terlantar di katil hospital.

Dia yang kematian ibu-bapanya akibat kemalangan dan terputus hubungan dengan bekas suaminya selepas bercerai terpaksa membiarkan anak kecilnya itu menjaganya di hospital.

Malah, wanita itu juga terpaksa menanggung rawatan sendiri kerana pemandu yang melanggarnya melarikan diri.

Dalam rakaman video yang disiarkan oleh Henan TV, Qianqian dilihat menjaga ibunya sendiri dengan memberi makan dan minum, mengelap tubuh serta mencuci najis ibunya seperti orang dewasa.

Kisah pengorbanan anak kecil itu yang menjadi viral di media sosial China sejak Rabu lalu mengundang simpati penduduk setempat untuk menghulurkan bantuan.

Memetik CCTV News, seorang wanita yang melawat kedua beranak ini tidak dapat menahan kesedihan di atas penderitaan yang dialami dan kagum dengan kecekalan yang ditunjukkan kanak-kanak itu.

"Anak saya yang sebaya dengan Qianqian tidak mampu untuk melakukan apa-apa. Lihatlah apa yang dilakukan kanak-kanak ini," katanya.

Sementara itu, menurut Wang, sebanyak 6000 yuan berjaya dikumpulkan hasil derma oleh orang ramai.

"Derma tersebut akan digunakan untuk membuat beberapa pembedahan dan saya mengucapkan ribuan terima kasih di atas bantuan yang diberikan kepadanya sekeluarga," katanya.

Dalam pada itu, polis tempatan berkata, pihaknya akan sedaya upaya mencari individu yang bertanggungjawab melanggar wanita itu.
-sinarharian-

Tiada ulasan: