"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rupanya pemandu teksi ini pun terlibat dengan penculikan kanak-kanak lima tahun (video)

Pemandu teksi ditahan bantu siasatan culik
FMT Reporters
suspek-culik
PETALING JAYA: Pemandu teksi antara empat suspek yang ditahan polis bagi membantu siasatan penculikan kanak-kanak lima tahun di Sungai Chua pada Jumaat.

Hasil serbuan yang dilakukan, polis merampas kereta sebuah kereta Saga BLM berwarna biru dengan nombor pendaftaran WUJ 1485 yang dipercayai digunakan dalam kejadian itu.

Pemeriksaan selanjutnya menemui wang berjumlah RM286,550 dalam bentuk not RM50 dan RM100.

Menurut maklumat siasatan, suspek berusia 42 tahun, warga tempatan dan mempunyai nama yang sama seperti dilaporkan sebelum ini, Nizan.

Penangkapan itu dibuat susulan penahanan tiga yang lain, termasuk seorang warga Indonesia.
Sebelum itu seorang suspek, ditahan bersama sejumlah wang yang dipercayai sebahagian daripada wang tebusan.

Polis menemui semula wang tebusan itu sebanyak RM291,550 namun kehilangan bakinya sejumlah RM8,450 sedang disiasat.

Berdasarkan laporan yang diberikan, keempat-keempat suspek tidak mempunyai rekod jenayah lampau.

Kes disiasat di bawah Seksyen 3(1) Akta Culik 1961 yang boleh membawa hukuman mati jika sabit kesalahan.

1 ulasan:

terbangau berkata...

Pity the taxi driver. The police believed he is innocent (as at Oct. 14th). Not sure why this article was biased towards him! A lesson learnt, he should have immediately contacted or handed over the boy to a nearest police station.