"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pakatan Harapan: PKR terus tagih simpati Pas

Faiz Zainudin
azmin,pas,dap,amanahPETALING JAYA: PKR terus menagih simpati Pas untuk menyertai Pakatan Harapan walaupun parti Islam itu bertegas tidak akan menjalinkan kerjasama dengan DAP dan Parti Amanah Negara (Amanah) di bawah satu gabungan.
Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata, parti itu masih belum menerima sebarang keputusan rasmi daripada Pas berhubung penolakan tersebut.

“Kita belum dimaklumkan secara rasmi (Pas tidak akan menyertai Pakatan Harapan), setakat ini perbincangan (dengan Pas) masih berjalan seperti biasa.

“Kita sentiasa bersikap terbuka untuk bekerjasama dengan semua parti politik (pembangkang) dan individu yang berpegang kepada prinsip untuk membawa perubahan,” katanya ketika ditemui pemberita di Ibu Pejabat PKR pada Khamis.

Terdahulu, Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Pas serik dengan permainan politik DAP dan menegaskan tidak akan menyertai Pakatan Harapan walaupun PKR masih mengharapkan parti itu akan menyertai pakatan pembangkang berkenaan.

Katanya,Pas tiada masa untuk melayan kerenah bekas rakan komponennya dalam Pakatan Rakyat, DAP yang kerap menjadikan Pas sasaran serangan.
-fmt-

Tiada ulasan: