"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Najib, Hadi - Kisah cinta pemimpin terdesak - Kadir Jasin


Tokoh Wartawan Negara, Datuk A Kadir Jasin melabelkan cubaan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak ‘memikat’ Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai kisah cinta dua pemimpin terdesak yang mula kehilangan sentuhan dengan ahli akar umbi serta realiti.

"Buat masa ini, perkembangan ini sangat menarik dan dilihat sebagai percintaan antara dua pemimpin parti terdesak. Mereka terpikat dengan satu sama lain dan semakin hanyut daripada ahli-ahli parti mereka dan realiti.

"Ini adalah dua orang yang tidak mengenali tetapi menjeling satu sama lain pada waktu malam sambil tertanya-tanya apa keinginan (hati) kerana tahu bahawa mereka telah kehilangan hati dan minda ahli-ahli parti," katanya dalam blognya hari ini.

Ini, kata Kadir apabila Najib terus merenggangkan dirinya daripada akar umbi Umno dengan mengketepi atau menyingkirkan mereka yang berbeza pendapat atau cuba mencari jawapan berhubung skandal kerajaan seperti 1MDB dan sumbangan derma RM2.6 bilion.

Hadi juga banyak kehilangan ahli parti kepada parti sepihan Parti Amanah Rakyat (AMANAH) kerana tindakannya yang hampir sama dalam mengendalikan PAS.

Najib menghulurkan salam kepada PAS semasa Perhimpunan Agung Umno ke-69 awal bulan lalu dan ia diterima dengan baik oleh Hadi.

Kedua-dua pemimpin berkongsi pentas pada Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia yang berlangsung di Kuala Lumpur pada 17 Disember tahun lalu.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: