"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Sempat hantar mesej bunuh diri (Gambar)

Sempat hantar mesej bunuh diri
Sebahagian mesej mahu bunuh diri yang dihantar lelaki terbabit dalam grup WhatsApp. Gambar kanan: Mangsa dibawa ke Unit Psikiatri Hospital Taiping untuk rawatan lanjut.
PARIT BUNTAR: Seorang penganggur sempat mengirim mesej mahu membunuh diri kepada rakan-rakannya menerusi aplikasi WhatsApp kira-kira jam 8 malam, kelmarin.

Bagaimana pun, cubaannya membunuh diri gagal setelah rakannya memaklumkan kiriman itu kepada Pertubuhan Sukarelawan Kebajikan Islam Kerian (PSKK).

Pengerusi PSKK, Sohaimi A Hamid berkata, pihaknya bergegas ke pinggiran Sungai Kerian, di Ampang Jajar di sini, sejurus menerima maklumat itu.

"Lelaki tu terkejut bila tengok kami sampai dan ugut mahu terjun Sungai Kerian kalau kami tak beredar.

"Kami tengok dia amat tertekan, jadi, kami terus maklumkan pada polis dan bomba untuk memujuknya membatalkan niat bunuh diri," katanya ketika ditemui media di pekarangan Hospital Parit Buntar, di sini, awal pagi tadi.

Difahamkan, sebuah perahu turut diletakkan di pinggir sungai sebagai persediaan menyelamat sekiranya mangsa terjun.

Menurutnya, lelaki berasal dari Bagan Tiang itu berjaya ditenangkan dan seolah-olah membatalkan niat membunuh diri setelah hampir dua jam dipujuk.

"Tapi, tiba-tiba mangsa cuba terjun... mujur sempat dipeluk ahli PSKK.

"Masa tu mangsa macam dirasuk, meronta-ronta menolak beberapa ahli PSKK yang memegangnya.

"Lepas laungkan azan barulah lelaki ni nampak tenang dan kita terus bawa dia ke Unit Kecemasan Hospital Parit Buntar untuk rawatan lanjut," katanya.

Sementara itu, rakannya, Mohd Zaihid Yahaya, 24, berkata, dia dan rakan-rakannya terkejut apabila menerima kiriman mesej dalam grup WhatsApp daripada lelaki terbabit.

"Dia kata nak bunuh diri terjun Sungai Kerian sebab putus cinta. Dia juga minta maaf dengan kami.

"Mulanya kami ingat dia berjenaka, tapi bila telefon banyak kali dia tak angkat, kami terus maklumkan kepada PSKK.

"Mujur juga dia bagi tahu kami... kalau tak mungkin dia dah terjun," katanya.

Sinar Harian dimaklumkan mangsa dihantar ke Unit Psikiatri Hospital Taiping bagi mendapatkan rawatan susulan.
-sinarharian-

Tiada ulasan: