"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja Bawah Umur Mengaku Rogol Gadis Tipu Diculik

KLANG: Seorang remaja lelaki di bawah umur pada Khamis mengaku bersalah di mahkamah juvana di sini kerana merogol gadis yang memalsukan berita peculikannya baru-baru ini.

Remaja berusia 16 tahun itu yang tidak dapat dinamakan berkenaan telah dibawa ke hadapan Majistret Nor Asma Ahmad bersama kedua ibu bapanya.

Dia dituduh mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan kerana merogol gadis berusia 15 tahun di Bandar Sultan Suleiman di sini pada tengah hari Disember tahun lalu.

Nor Asma menetapkan jaminan sebanyak RM1,000 dengan dua penjamin.

Beliau menetapkan 14 Januari ini untuk sebutan semula kes sementara menunggu laporan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Dia juga telah diarahkan untuk melaporkan diri di balai polis berhampiran setiap dua minggu.

Pada hari Rabu , gadis itu mengaku bersalah di mahkamah juvana di sini untuk memberikan maklumat palsu kepada pihak polis.
-mstar-

Tiada ulasan: