"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bawa gangster ke Parlimen, adakah pemimpin Umno bakal di SOSMA ?

Che'GuBard

UMNO Biadap Bawa Gangster Merusuh Di Dewan Rakyat

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengutuk sekeras-kerasnya tindakan penyokong-penyokong Ahli Parlimen Pasir Salak yang merusuh di Dewan Rakyat pagi tadi. Ini menunjukkan UMNO/BN adalah pihak yang tidak menghormati dan mahu menghancurkan institusi Parlimen Malaysia.

Adakah pihak Polis mempunyai keberanian untuk menahan di bawah SOSMA kerana aktiviti yang mengancam Demokrasi Berparlimen? Ternyata jelas Ahli Parlimen Pasir Salak disebalik kekecohan membawa penyokong untuk merusuh dan mengancam keselamatan institusi parlimen.

Sungguhpun SAMM menolak SOSMA tetapi inilah realiti politik tanahair ini, bagaimana semenjak zaman Mahathir lagi negara ini tidak pernah lari daripada keganasan politik yang dilindungi dan aktiviti politik yang memperkudakan sistem.

SAMM bersama-sama rakan aktivis lain pernah berdemonstrasi secara aman di luar perkarangan Parlimen selepas Pilihanraya Umum Ke-13 untuk menghantar memorandum kepada Ahli Parlimen tetapi di tangkap, dibicarakan dan didenda sehingga RM 6,000.

SAMM menyeru Speaker Dewan Rakyat sendiri untuk membuat satu laporan Polis dan meminta pihak Polis untuk mengambil tindakan segera terhadap Ahli Parlimen Pasir Salak dan penyokongnya atas kesalahan merusuh dan mengancam Demokrasi Berparlimen.

Che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

http://chegubard.blogspot.my

Tiada ulasan: