"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Desas desus: Tuan Ibrahim akan tinggalkan parti

Pas nafi Tuan Ibrahim akan tinggalkan parti
MALAYSIA DATELINE

Pas menafikan dakwaan bahawa Timbalan Presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man akan meninggalkan parti itu berikutan isu dana RM90 juta yang dilaporkan portal Sarawak Report sebelum ini.

Pesuruhjaya Pas Pahang Rosli Abdul Jabbar berkata, dakwaan itu disifatkan sebagai berita palsu dan mewujudkan persepsi negatif terhadap Tuan Ibrahim.

“Ini berita palsu. Bagi saya, ini adalah pembohongan semata-mata dan ia sangat tidak masuk akal. Kami baru sahaja bersama dalam retreat Pas Pusat dalam merangka strategi PRU14.

“Jadi hentikan sebar berita palsu seperti ini,” katanya seperti dipetik Sinar Harian.

Tegas beliau, Pas sebelum ini menerusi Tuan Ibrahim berulang kali menafikan penerimaan wang tersebut.

Sebelum ini, Sarawak Report dalam artikelnya mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengalirkan sejumlah wang bernilai RM90 juta kepada pimpinan tertinggi PAS supaya parti itu menjauhi gabungan pembangkang.

Bagaimanapun, perkara itu dinafikan setegasnya oleh Tuan Ibrahim dan Pas kini dalam proses mengambil tindakan undang-undang terhadap portal berkenaan berhubung fitnah tersebut.

Tiada ulasan: