"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemandu teksi didakwa tunjuk kemaluan

Kuala Lumpur – Seorang pemandu teksi mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Selayang di sini, hari ini atas pertuduhan menunjukkan kemaluannya kepada seorang wanita.

P. Mogan, 38, didakwa menunjukkan kemaluan dengan niat untuk menghina kesopanan seorang wanita berumur 33 tahun, di dalam lif Kondominium Magnaville, di Gombak, di sini pada 4.20 petang, 18 November lepas.

Dia didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, K. Vasugi menawarkan jaminan RM5,000, bagaimanapun tertuduh yang tidak diwakili peguam memohon mahkamah mengurangkan jaminan dengan alasan dia penanggung utama keluarga dan perlu menyara dua anak berusia 12 dan sembilan tahun.

Hakim Mahkamah Sesyen, Zarifah Zainal Abidin yang mendengar kes itu membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,000 dengan seorang  penjamin dan menetapkan 24 Disember untuk sebutan semula kes.
-Bernama

Tiada ulasan: