"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jamal sudah lari ke Tanjong Balai

JAMAL Yunos dipercayai sudah melarikan diri ke Indonesia dua hari selepas bolos dari tahanan reman di sebuah hospital swasta di Ampang, Selangor minggu lalu, lapor Sin Chew Daily.

Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu kini bersembunyi di Tanjung Balai, Karimun Besar, di barat daya pesisir Johor, lapor portal akhbar berbahasa Mandarin itu, memetik sumber.

Polis Selangor semalam mengumumkan akan memohon waran tangkap ke atas pemimpin akar umbi Umno yang kontroversi itu selepas berdegil enggan memberi kerjasama untuk membantu siasatan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Fadzil Ahmad berkata polis sudah memberikan peluang dan masa kepada Jamal menyerah diri untuk membantu siasatan berkaitan dirinya tetapi ketua Geng Baju Merah itu enggan bekerjasama.

Jamal semalam gagal tampil di Ibu Pejabat Polis Ampang walaupun sehari sebelum itu berjanji akan datang untuk diambil keterangannya.

Dia sebaliknya muncul dalam sebuah rakaman video meminta Muhyiddin Yassin selaku menteri dalam negeri memberi jaminan yang dia tidak akan “dizalimi” sekiranya menyerah diri.

Dalam rakaman di kebun kelapa sawit itu, Jamal mengaku dia kononnya tidak menolak undang-undang tetapi mendakwa dirinya jadi mangsa apabila disenaraihitamkan oleh Imigresen serta diletakkan di bawah pemantauan polis.

Dia juga mendakwa keluarganya tertekan kerana rumah mereka digeledah polis sementara rakan-rakannya didakwa di mahkamah atas kejadian yang berlaku beberapa tahun lalu.

Menurut polis, Jamal disiasat di bawah enam kes, tambahan kepada tiga yang telah dituduh terhadapnya semasa dalam tahanan di hospital swasta itu pada 25 Mei lepas.

Tiada ulasan: