"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Patutla pejenayah bermaharajalela

KUALA LUMPUR - Dua pegawai Pasukan Tindakan Khas Antimaksiat, Judi dan Gengsterisme (STAGG) Bukit Aman ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bersama wang tunai hampir lebih RM1 juta, semalam.

Dalam serbuan kira-kira jam 1 tengah hari itu, dua pegawai berkenaan dan seorang individu ditahan di sebuah kedai membaiki kereta di Subang Jaya bersama wang tunai, RM341,000.

Menurut sumber, dua pegawai yang masing-masing berpangkat Asisten Komisioner dan Asisten Superintendan itu kemudiannya dibawa ke sebuah kondominium milik seorang daripada suspek

“Pegawai SPRM menemui wang tunai anggaran RM400,000 hingga RM700,00,” katanya, hari ini.

Sumber berkata, kedua-dua pegawai polis itu kemudian dibawa ke pejabat STAGG di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Kuala Lumpur untuk pemeriksaan.

“Pemeriksaan di pejabat berkenaan menemui wang dianggarkan lebih RM225,000 dan pemeriksaan serta serbuan selesai kira-kira jam 6.40 petang,” katanya.

Kedua-dua pegawai kanan polis berkenaan ditahan untuk siasatan lanjut.
-sinarharian

Tiada ulasan: