"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Provokasi BN.

Hari ini penduduk kubur berdekatan Kg Berchat Bukit Gantang gempar dengan kain rentang berwarna pas yang tertera slogan ''KAMI MAHU CALON TEMPATAN" yang nyata jelas bukan dibuat oleh penyokong PAS. Sayang saya tidak sempat untuk mengambil gambar tersebut kerana kamera menghadapi sedikit masalah teknikal. Pada petangnya ketika lalu disitu untuk mengambil gambar tersebut, kain rentang tersebut sudah tiada. Sayapun tidak tahu hilang ke mana.

Mungkin telah diambil pihak2 yang bertanggungjawab setelah perkara ini mula heboh diperkatakan. Pelik? Setahu saya selaku penduduk di Parlimen Bukit Gantang, rata2 yang setia kepada Pakatan Rakyat tidak menolak calon luar terutama bila mendengar MB Nizar yang akan bertanding.

Teringat saya pekikan rakyat di padang Kota Jaya ketika pengumuman dibuat. Saya sendiri secara tidak sedar melompat kegembiraan. Wahai penduduk parlimen Bukit Gantang, dengarlah kata2 Dato Seri Anwar Ibrahim bahawa dia sanggup menyerahkan Malaysia kepada YB Nizar kerana dia mempunyai ciri2 yang dimahukan bagi menyatupadukan masyarakat di Malaysia ini.

Berbalik kepada cerita kain rentang tadi, BN sudah ketandusan isukah? Hari Isnin ini xtahulah apa pulak yang akan dilakukan oleh Zahid Hamidi yang khabarnya ingin berjumpa dengan guru2 Kafa di parlimen Bukit Gantang. Harap jangan bawa tiga penari berjoget sudahlah...Ini bukan budaya guru Kafa! Atau mungkin dia akan bawa kumpulan nasyid untuk menghiburkan guru kafa? Semuanya akan terjawab hari Isnin ini.

Yang pasti berbagai provokasi Be End(BN) telah berlaku dari mula penamaan calon hinggalah sekarang. Tidak malukah mereka terpaksa membawa FRU ke Changkat Ibol untuk memasang Banner? Ini terang2 sifat bacul ditonjolkan oleh mereka. Petang tadi sempat saya melawat Kg Changkat Ibol. Sesungguhnya saya kagum dengan SEMANGAT PAS CHANGKAT IBOL yang sentiasa menjaga kawasan mereka ibarat memikul AMANAH yang besar. SYABAS penduduk CHANGKAT IBOL! Semoga FRU kenal SEMANGATMU!!!

Naninu Sakun.

Tiada ulasan: