"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mana mufti negara ?


Pagi ini melalui satu posting oleh Al Banjari yang merujuk kepada (http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/2009/04/bukit-gantang-betina-melayu-islam-anak.html) sangat memeranjatkan.

Mungkin saudara pernah dengar atau menonton program realiti TV "Malaysian Dream Girl" atau tidak? Dimaklumkan penyertaan peserta melayu dalam program ini sangat menggalakkan dan sudah sampai kepada tahap yang perlu ditegur oleh pihak tertentu. Dasyatnya program ini termasuklah siri berpakaian dalam dan lain-lain yang menyalahi hukum dan adat kesopanan orang Melayu.


Malang seribu kali malang perkara sebegini bukan lagi diutamakan oleh "mufti negara" dalam usia emasnya. Setelah menjadi "penasihat" kepada kerajaan boneka mungkin perkara ini sudah tidak penting lagi, apalagi untuk ditegur dengan segera.

Realitinya yang lebih penting ialah untuk menghalalkan semua tindakan perampas kuasa di Perak. Sesuatu yang masih samar dan tidak jelas dari segi hukum sudah disiarkan kenyataannya, nampak sangat jalan ceritanya.

Namun perkara ini sudah jelas bercanggah dengan hukum Islam, manakah mereka, sudah senyap atau sudah sangat terkejut dengan kekalahan di Bukit Gantang.

Atau semua kitab yang ada hanya sebagai rujukan untuk menyelamatkan tindakan BN dan UMNO saja. 

Tiada ulasan: