"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Politik wang: SPRM tahan pemimpin Umno Sabah

KOTA KINABALU: Seorang pemimpin Umno dari Sabah hari ini ditahan kerana dipercayai terlibat dalam kes rasuah pada pemilihan parti itu baru-baru ini.

Majistret Nurulhuda Mohd Yusof mengeluarkan perintah tahanan tiga hari kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi menahan pemimpin berkenaan yang juga pembantu menteri negeri.

Pada mulanya pemimpin berkenaan dipanggil oleh suruhanjaya itu untuk disoal siasat.

Bagaimanapun pegawai SPRM cawangan Sabah enggan mengulas mengenai penahanan tersebut namun tidak menolak kemungkinan pasaukan siasatan khas dari ibu pejabat SPRM Putrajaya akan mengambil alih siasatan kes berkenaan.

Dipercayai SPRM juga telah menahan seorang lagi iaitu ahli parti komponen Barisan Nasional (BN) dari Sabah untuk disoal siasat.

SPRM juga kini dikatakan sedang menyiasat beberapa rakaman klip video pemimpin negeri memberi wang kepada perwakilan Umno negeri itu bagi menyokong beberapa pemimpin tertentu yang bertanding pada pemilihan Umno akhir bulan lalu.

 -mstar.com.my-

Tiada ulasan: