"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nik Aziz: Undi simpati bantu PAS di Bukit Gantang

"Itu hanya Tuhan yang tahu," katanya kepada pemberita ketika ditanya sama ada pengundi memberikan undi kasihan kepada calon PAS, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, yang sebelum ini terpaksa melepaskan jawatan Menteri Besar Perak setelah kerajaan pakatan PAS, DAP dan PKR di negeri itu tumbang.

Dalam pilihan raya kecil itu semalam, Mohammad Nizar menewaskan calon Barisan Nasional Ismail Saffian dengan kelebihan 2,789 undi.

Nik Aziz berkata dengan kemenangan itu, PAS semakin diterima oleh rakyat bukan Islam.

"Apa pun punca kemenangan di Bukit Gantang, ia membayangkan penerimaan rakyat terhadap PAS yang memperjuangkan konsep PAS Untuk Semua dan tidak terhad kepada orang Melayu semata-mata," katanya.

BERNAMA-

Tiada ulasan: