"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PASCA BUKIT SELAMBAU - Banjir Di Mergong, Di mana Pakatan Rakyat?

Hujan lebat sejak beberapa hari lalu telah mengakibatkan banjir di beberapa perkampungan sekitar kawasan Mergong Alor Setar petang semalam.

Dilaporkan sekurang-kurangnya 150 rumah di kawasan sekitar Mergong di tenggelami air mulai jam 6 petang semalam dengan ketinggian air mencecah 0.5 meter.

Banjir kali ini juga dipercayai akibat dari pembangunan di kawasan sekitar yang menyebabkan laluan air tersekat dan tidak dapat mengalir ke Sungai Kedah.

Namun apa yang menjadi persoalan kini, apakah tiada wakil rakyat dari kerajaan Pakatan Rakyat yang datang membantu mangsa-mangsa banjir ini selepas Pakatan Rakyat memenangi pilihanraya kecil Bukit Selambau beberapa hari lalu?

Jika benar seperti yang dilaporkan maka ini tentulah sesuatu yang amat mendukacitakan. Terbuai dengan kemenangan tetapi kemudian alpa terhadap penderitaan rakyat akan pastinya mengundang bencana di dalam pilihanraya akan datang.

Malah sudah ada laporan sewaktu pilihanraya kecil Bukit Selambau yang lalu, diberitakan ADUN Lunas dan Ahli Parlimen Kulim tidak turun membantu untuk calon Pakatan Rakyat, S.Manikumar.

Jika benar seperti dilaporkan sesuatu patut dilakukan sebelum Pakatan Rakyat menerima hukuman dari rakyat Kedah. Atau masing-masing sudah selesa dengan jawatan dan gaji yang kemudiannya mengambil sikap "apathetik" terhadap amanah dan tanggungjawab yang perlu ditunaikan?



http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: