"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

KEMENANGAN PAKATAN RAKYAT:UMNO BERTAMBAH GILA

 
 

Seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama berdoa [mengikut ajaran agama masing-masing] semoga DS Mohammad Nizar Jamaluddin memenangi pilihan raya kecil [PRK] Bukit gantang [P.59]. Pergilah ke mana-mana pun di seluruh pelusuk tanah air, semua yang ditemui berdoa dan mengharapkan semoga PAS akan menang dalam PRK itu. Hanya UMNO laknatullah dan media-media yang di bawah taklukkannya sahaja yang enggan menerima hakikat bahawa mereka kini sedang melalui jalan menuju ke alam baqa’.

Kemenangan Nizar dengan majoriti 2,789 undi [Nizar- 21,860 undi dan Ismail Saffian [UMNO]-19,071] amat bermakna sekali kerana ia merupakan satu referendum rakyat menolak kaedah UMNO latnattullah itu berpolitik. UMNO menurut kata Lim Kit Siang ialah sebuah parti gila, gila kuasa. Saya amat bersetuju dengan pandangan yang dikemukakan oleh Lim Kit Siang. Oleh sebab ia sebuah parti gila, maka ia bertindak pun cara orang tidak siuman [gila] juga.

Sekiranya UMNO parti yang bermoral dan tidak gila, maka ia tidak akan melakukan kerja-kerja jahat merampas kuasa secara haram dan tidak demokratik. Memperalatkan istana bagi memenuhi nafsu serakah sehingga sanggup melanggar perlembagaan yang diciptanya sendiri.

Adat pahlawan pantang menentang lawan tanpa senjata, tetapi bagi Najib Tun Razak, ketika Timbalan PM sanggup melakukan apa sahaja [halal dan haram tidak dipersoalkan] asalkan kemenangan berpihak kepada UMNO dan dirinya sendiri yang telah banyak dimalukan dengan berbagai dakwaan salah laku moralnya.

Najib sanggup menepikan suara 3,864,034 atau 49.79 peratus [UMNO/BN hanya memperolehi 4,021,750 atau 50.21 peratus daripada jumlah pengundi yang keluar mengundi sebanyak 7,885,784 dalam PRU ke-12 lalu] yang memberi undi kepada Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan di Perak.

Apabila Najib berjaya membentuk kerajaan haram di Perak dengan melantik Dr zamry Abdul Kadeer sebagai MB, maka Allah telah melakukan perancangan yang maha hebat dengan memanggil balik hambanya Roslan Shaharom menemuiNya. Ini bagi membuktikan bahawa tindakan Najib dengan memperalatkan Sultan Perak itu salah dan Sultan sendiri telah melakukan perbuatan yang menjatuhkan maruah baginda sebagai Raja yang perlu adil kepada kedua-dua belah pihak.

Dengan kemenangan ini dan jua kemenangan calon PKR, S Manikumar di Bukit Selambau dengan majoriti 2,403 undi mengalahkan calon BN daripada MIC, S Ganesan membuktikan bahawa :

i.                    UMNO sudah tidak releven lagi dalam arus politik di negara ini. UMNO akan menemui ajalnya tidak berapa lama. Berdasarkan teori RAHMAN, pemimpin UMNO terakhir berpengkalkan ‘N’-iaitu Najib.

ii.                   UMNO dibenci oleh rakyat kerana seluruh kepimpinannya dilanda budaya rasuah, menyalahgunakan kuasa dan menyeleweng amanah rakyat untuk kepentingan peribadi.

iii.                 Rakyat marah kepada UMNO kerana untuk kepentingan politiknya, UMNO sanggup melacurkan seluruh institusi di negara ini untuk membolehkan ia terus berkuasa.

iv.      Dasar UMNO yang tidak mengamalkan budaya mesra rakyat. Mendekati rakyat ketika pilihan raya, di waktu lain hilang lesap mengejar kekayaan dan kemewahan diri, keluarga dan kroni.

vi.                Rakyat meluat dan benci kepada UMNO kerana UMNO mengamalkan sindrom penafian dan suka menyalahkan pihak lain. Dirinya sahaja yang betul dan bersih. Orang lain semua jahat dan kotor. . 
 

Selamat berjuang ke titisan darah terakhir.

MERDEKA RAKYAT NEGARA PERKASA

 “PROTES SAMPAI TURUN”

Tun Telanai

Tiada ulasan: