"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PASCA BUKIT GANTANG : Polis Dibidas Lepaskan Gas Pemedih Mata Di Air Kuning

Pihak polis hari ini dibidas kerana setelah tiga hari pilihanraya kecil Bukit Gantang berlalu, baru mereka membuat pengakuan bahawa anggota mereka ada melepaskan gas pemedih mata terhadap penyokong PAS di Air Kuning semasa pilihanraya kecil sedang berjalan.

Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman, Datuk Hussin Ismail hari ini menkaui polis melepaskan gas pemedih mata terhadap penyokong PAS di Air Kuning Bukit Gantang.

Naib Presiden UMNO yang juga sekarang Menteri Pertahanan, Mohd Zahid Hamidi sebelum ini telah menafikan wujudnya kejadian melepaskan gas pemedih mata oleh pihak polis di kawasan pusat pengundian Sekolah Menengah Kebangsaan Pengkalan Aur, Air Kuning.

Banyak pihak mempertikaikan tindakan biadab polis berkenaan kerana tindakan sedemikian tidak perlu di saat orangramai sedang menunaikan kewajipan untuk mengundi.

Tindakan polis berkenaan telah
menyebabkan ketakutan di kalangan pengundi-pengundi dari kalangan warga emas dan wanita apabila mendapat tahu polis sudah melepaskan gas pemedih mata di situ dan kerana itu terdapat mereka yang membatalkan hasrat untuk keluar mengundi pada hari berkenaan.

"Pertembungan diantara parti-parti yang bertanding adalah perkara biasa di dalam suasana hari mengundi. Tiba-tiba akibat kebebalan polis yang ingin menunjukkan kuasa berlebihan di hari tersebut telah melepaskan gas pemedih mata sedangkan ianya boleh dileraikan tanpa penggunaan tembakan gas tersebut. Yang terlibat di dalam pertembungan itu hanya di setitar 15-20 orang sedang bilangan polirs ketika itu lebih ramai," tegas seorang pengundi yang menghubungi Kelab GB.

"Hal yang berlaku selepas penyokong2 umno melempar kerusi ke arah penyokong2 PAS," tambahnya.

Sementelah lagi, pengakuan polis tersebut dengan sendirinya menafikan kenyataan Naib Presiden UMNO, Mohd Zahid Hamidi yang mendakwa video yang tersebar adalah gambar lama yang diselitkan oleh para blogger.

"Zahid perlu letak jawatan. Lansung tidak ada kredibliti sebagai menteri dan pemimpin. Tidak menyemak fakta dan beliau tidak tahu apa yang beliau cakap," tambah pemanggil tersebut lagi.


http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: