"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dera Bunuh Dan Bunuh Diri

Mazidul Akmal Sidik
Amah, 26 tahun dari Jawa Timur, Indonesia didera dan dirogol majikannya, pasangan suami isteri di Blok 75, Jalan Penawar Satu, Sri Wangsa Satu, Jelutong, Pulau Pinang.

Menurut mangsa, dia dipaksa mengadakan seks
threesome bersama majikan dan isterinya. Jika tidak dipersetujui, isteri majikan akan memukulnya.

Lihat gambar disiarkan akhbar Harian Metro berikut.
Sejak Mei lalu mangsa dikatakan tidak dibayar gaji, belakang disiram air panas dan dada dilecur menggunakan sterika elektrik.

Kontraktor pemotong rumput, 41 tahun dipercayai merogol mangsa 4 kali itu dilaporkan memiliki 4 rekod jenayah. Kedua suspek ditahan reman 4 hari untuk membantu siasatan, lihat gambar mereka di bawah.
Apakah perbezaannya di antara 2 suspek kes dera di atas berbanding peguam, suspek utama pembunuhan Datuk Sosialwati Lawiya dan 3 mangsa lain? Melalui pengamatan saya, peguam terbabit tidak pernah cuba menutup wajahya biarpun dia juga digari di hadapan semasa dibawa polis ke pelbagai lokasi manakala suspek di atas menutup muka untuk mengelakkan identiti mereka dikenali.
Persamaannya? Suami suspek dan peguam terbabit memiliki rekod jenayah lampau, usia mereka sama, 41 tahun dan berbangsa India.

Lebih menarik, 11 September lalu untuk 'melupuskan' bukti, suspek kes dera terbabit membawa mangsa keluar sebelum meninggalkannya di kawasan perumahan dekat Nibong Tebal kira-kira 40 kilometer dari kediaman mereka tanpa dokumen pengenalan diri manakala suspek pembunuhan Datuk Sosilawati, membakar 4 mangsa dan 'melupuskan' abu mayat di 3 sungai berhampiran Ladang Gadong di Banting, Selangor dipercayai pada hari SAMA. Namun usaha mereka untuk melupuskan bahan bukti, kurang berjaya.

Manakala di Bukit Mertajam, Kosmo! Online melaporkan, rakan Datuk Sosilawati, pengasas produk kecantikan jenama Aveer, Sarina Jaafar, 43 tahun ditemui mati tergantung di dalam bilik di rumahnya di Taman Pauh Jaya semalam. Polis mengklasifikasikan kes terbabit mati mengejut atau membunuh diri.
Setiap kejadian, pasti ada kisah di sebaliknya.

Tiada ulasan: