"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Heret segera suspek bunuh ke mahkamah

Dzulfikar Mashoor
KUALA LUMPUR, 21 Sept: Presiden Majlis Peguam Negara, Ragunath Kesaven menggesa pihak berwajib supaya segera membawa suspek bunuh jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya serta tiga mangsa lain ke Mahkamah.

"Bagi pihak Majlis Peguam, saya tidak mahu isu utama diketepikan iaitu penyelesaikan kes penyiasatan pihak polis."

"Kami melihat kesemua mereka yang terlibat dibawa ke Mahkamah untuk menghadapi proses (perbicaraan) jenayah yang ditetapkan selaras dengan perundangan negara," ujarnya pada sidang media di pejabat Peguam Negara, di sini.

Baginya, kes tersebut harus berpijak atas prinsip keadilan, iaitu seseorang itu tidak bersalah sehinggalah dia dibuktikan bersalah.

Tiada ulasan: