"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mat Bashah terkejut dalam DUN tapi sampai laa tak jawab pun

SAIBURI SUDIN
Kalian masih ingat Sidang DUN Kedah tahun lepas. Exco yang jaga perumahan YB Dato’ Ir Phahrolrazi Zawawi dedahkan bahawa sewaktu BN dulu sebanyak 4845.22 hektar Tanah Simpanan Melayu telah diserahkan kepada tauke-tauke perumahan untuk ditukar status ke free hold (pegangan bebas).

Mengikut syarat, sepatutnya pemaju mesti lakukan swapping terhadap tanah tersebut; maksudnya pemaju kena cari tanah dengan keluasan yang sama untuk dijadikan pula Tanah Simpanan Melayu yang baru. 

Malangnya, daripada jumlah tersebut hanya 3564.72 hektar yang diganti oleh pemaju sedangkan 1280.5 hektar tidak berganti. 

Masa Phahrolrazi dedahkan fakta tu kat Sidang DUN, Mat Bashah bukan main lagi minta ulang sebab nak catat fakta. Ingat ke nak siasat atau nak buat penafian, tapi setahun berlalu sampai laa Mat Bashah dan para pemimpin UMNO senyap sepi. Memanglah nak bising apa lagi memang betul pun fakta tu.

Cuma nak tolong heran sikit dekat PERKASA yang kononnya perjuangkan Melayu, tapi bila tanah milik Melayu UMNO serah dekat tauke perumahan, haram sepatah depa tak kata apa. Oleh kerana yang buat khianat terhadap hak Melayu itu namanya UMNO depa buat pekak badak tapi kalau DAP takdan nak buka mulut bercakap apa.. “Ini DAP anti Melayu!”

PERKASA cubalah hangpa habag betoi-betoi dekat orang Melayu, hangpa pejuang Melayu ka perjuangkan nasib UMNO yang nazak nak berkubur tu? Waktu kerajaan negeri Kedah umum kuota perumahan 50-50 untuk tanah Simpanan Melayu yang diswapping, awat tak pertahankan? Sepatahpun tak puji kerajaan negeri. Tapi kalau isu video lucah, amboi mak bukan main ke depan, mengalahkan Rahim Tamby Chik.

UMNO dengan PERKASA 2x5=5x2. Toksah habag kat rakyatlah nak perjuang Melayu, cakap terus terang kata nak perjuang tembolok hangpa. Melayu tu cuma batu loncatan saja, senang rakyat faham.

JANGAN SERAH KEDAH DEKAT PENYAMUN… Melayu pun depa juai.

Tiada ulasan: