"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umur sudah senja pun masih berani lakukan dosa...

Selatanonline

Salam……sisa sisa umur yang Allah kuniakan pada kita sepatutnya digunakan untuk melakukan ketaatan kepada Allah… dimanafaatkan untuk bertaubat dari dosa dosa yang lalu. Digunakan untuk memohon maaf sesama manusia ….

Alangkah rugi sewaktu umur sudah senja..sudah  tua masih lagi mencintai dunia….masih lagi berani melakukan fitnah..

masih lagi bersarang dengan dendam kesumat..masih lagi  bergelumang dengan maksiat…masih lagi suka mengaibkan saudara se Islam dengan segala pembohongan..alangkah rugi dan sesal ketika dialam barzakh dan di padang masyar nanti…kerana tanggisan airmata darah pun ketika itu sudah tiada guna lagi…

Dalam sebuah hadith Qudsi ada dijelaskan…... Allah mencintai orang tua yang taat tetapi Allah lebih mencintai orang muda yang taat.  Allah benci orang muda yang maksiat (derhaka kpd Allah) tetapi Allah lebih benci  orang tua yang maksiat (derhaka kpd Allah)-/Hajee Haramain

Tiada ulasan: