"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gadis ini kecewa setelah dua kali percubaannya menikam tentera Israel gagal

Ayat
Ayat
TEBING BARAT - PALESTIN. Seorang gadis di Hebron, Palestin hidup dalam kegelapan sejak berumur dua tahun selepas tentera Israel bertindak melepaskan kanister gas ke dalam rumahnya.

Akibatnya, Ayat Mahfouz, 22, buta mata kanan dan penglihatan mata kirinya semakin teruk dari sehari ke sehari.

Nyata, kekejaman rejim Zionis itu menjadikan gadis ini seorang pendendam dan sejak dua tahun lalu dia didakwa telah gagal sebanyak dua kali dalam percubaannya untuk menikam tentera Israel.

Bagi percubaan pertama, dia ditahan selama 40 hari dan percubaan kedua membawa kepada penahanan selama 10 bulan.

Difahamkan menurut laporan SANA, akibat tekanan melampau dia menjadi buta sepenuhnya dan putus asa untuk hidup.
-sinarharian-

Tiada ulasan: