"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pesanan yang baik buat penziarah TG Nik Abdul Aziz

NIK MOHAMAD ABDUH
DENGAN penuh budiman, saya memohon semua lapisan masyarakat yang datang menziarahi ayahanda tuan guru di rumah atau di mana-mana agar memenuhi permintaan ini:
1) Bersalaman tangan dengan tidak menggenggam keras atau mengocak-ngocak lagak orang muda.

Bersalaman tangan itu sunnah. Mudah dan mesra.

2) Tidak memeluk atau mencium walaupun dengan tidak keras.

Sunnah memeluk dan mencium adalah tidak terpakai apabila ia mendatangkan kesusahan dan mengganggu kesihatan.

3) Elakkan berasak-asak yang boleh mengganggu ruang dan tumpuan ayahanda.

Tertib dan berdisiplin itu adalah sunnah dan kecantikan dalam berurusan.

Utamakan kesihatan ayahanda agar beliau mampu terus berkhidmat untuk agama dan masyarakat.

Terima kasih kerana turut menyebarkan pesanan yang baik ini.

Tiada ulasan: