"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ini telah menderma 30 juta pound Mesir (RM 15 juta) setiap bulan kepada 750 ribu keluarga miskin di Mesi


Subhanallah! Apabila Muhammad Khairat Asy Syathir ditangkap tentera Mesir terserlah satu rahsia yang mengejutkan.

Apabila naib presiden Ikhwanul Muslimin, Muhammad Khairat Asy Syathir ini ditangkap oleh tentera mesir, maka terserlah satu rahsia yg di sembunyi oleh beliau melalui hard disk yang di rampas oleh tentera mesir itu bahawa ia telah menyumbang dan menderma sebanyak 30 juta pound Mesir (sekitar RM 15 juta) setiap bulan kepada 750 ribu keluarga miskin di Mesir.

Ia salah seorang jutawan muslim di bumi Mesir yg secara sembunyi bersedekah kepada rakyat mesir bagi membantu kesusahan mereka.

Dizaman Mubarak ia pernah di penjara secara zalim selama 12 tahun, namun sifat yg warak dan alim yg di milikinya itu teruji lagi di zaman Jeneral Fatah Assisi ini. Yang hairan ada lagi yg bergelar Ustaz di Malaysia ini sanggup mempertahankan kezaliman Assisi itu...-idahsalam

Tiada ulasan: