"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini bukan promosi cuma tips untuk tidur lebih selesa: Ubat Pembunuh Nyamuk Zaman Sekarang

Berita Kes demam denggi sekarang ni merebak semakin teruk.. Zaman dulu nyamuk muncul waktu malam waktu nak tido, zaman sekarang dah tak kira pagi siang malam nyamuk ada di mana-mana.. Ingat lagi masa aku kecik dulu mana ada ubat pembunuh nyamuk macam sekarang.. Dulu pakai ubat nyamuk lingkaran jer.. Time nak tido mak pasang ubat pembunuh nyamuk mesti laju-laju tutup hidung sebab tak suke bau asap ubat nyamuk, tido pon terpaksa terpaksa tutup dengan selimut.. huhu.. Tido la dengan bau asap nyamuk kalo tak nanti kena gigit dengan nyamuk bangun pagi dah berbintik-bintik kat lengan ngan badan..huhuhu
Sekarang ni musim denggi kan.. Hari tu kecoh kat tv, surat kabar tentang wabak demam denggi semakin menjadi-jadi.. Kita semua tahukan demam denggi ialah sejenis penyakit bawaan nyamuk yang menjadi masalah utama kesihatan awam antarabangsa beberapa tahun kebelakangan ini.. Jenis demam denggi yang lebih berbahaya ialah demam denggi berdarah.. Ia juga punca utama kematian kanak-kanak di kebanyakkan negara hari ni..

Affan pon baru2 ni kena demam denggi nasib dapat detect dari awal kalo lambat haihh tak tau nak cakap apa.. Ada setengah tu lagi sedih tak tau ingat demam biaser biar lama2 jadi demam denggi berdarah.. Huiihh bahaya demam denggi ni jangan di bawa main-main boley bawak maut tu.. Sebab tu kita sebagai ibu bapa kena alert demam ni sentiasa ambil langkah berjaga-jaga terutama kanak-kanak dan warga emas..

Kat kawasan rumah kite especially kena jaga..At least seminggu sekali kena bersih kat kawasan perumahan buang bekas2 yang boley membiakkan nyamuk denggi..

Banyak sangat kes demam denggi jadi aku ambik langkah berjaga-jaga.. Sekarang aku dah jumpe cara baru untuk menghilangkan nyamuk.. Mosquito Repellent Patch dari Tiger Balm! Sangat-sangat berkesan.. Bau pun tak menyengat macam yang lain.. Nak pakai pun senang dan boley tahan lama.. Best!!!!
Aku terangkan sikit fungsi Tiger Balm Mosquito Repellent Patch ni.. Ia adalah satu penghalau nyamuk untuk keluarga terutama kanak-kanak.. Selamat digunakan dan dipercayai penyembuh gigitan nyamuk dan serangga.. Bau dia best wangi sebab ia diperbuat dari minyak pati semulajadi dan baunya tak menyengat..

Kita semua tau kan produk Tiger Balm ni adalah satu produk yang dikenali dengan keupayaan mengubati yang tinggi.. Ia juga selamat untuk kanak-kanak dan boley di dapati di kebanyakkan farmasi seluruh Malaysia.. Satu kotak ada 10 keping dan harga rm15.90..

Cara Pengguna dan Amaran :
1. Mula2 korang just koyakkan patch tu
2. Kopek lapisan pelindung yang ada pada patch
3. Lekatkan patch tersebut di pakaian korang macam kat atas ni.. Dah siap.. See senangkan nak guna, itu yang paling penting.. Just lekatkan atas baju jer..
4. Elakkan meletak patch secara direct pada kulit
(kanak-kanak perlu menggunakan hanya di bawah pengawasn orang dewasa)

Ciri-ciri Produk :
1. Natural Citronella Oil
2. Kandungan DEET-free
3. Ada 10 patches dalam kotak
4. Berbentuk tampalan

Kelebihan Produk :
1. Perlindungan tahan lama yang menangkis nyamuk dan serangga gigitan
2. Sesuai digunakan walaupun ke atas bayi
3. Senang digunakan tanpa sentuhan kulit
4. Selesa dan segar

Tiada ulasan: